GATES Carbon Drive

 

 

 

Jeśli kupiłeś rower w ciągu ostatnich 120 lat, są szanse, że jest napędzany łańcuchem. Podczas gdy zaufany łańcuch robił dobrze każdemu rowerzyście, firma Gates chciała nie tylko poprawić jazdę na rowerze ale również ją zrewolucjonizować. Więc stworzyła Gates Carbon Drive.

Nowy system Belt Drive ułatwia oraz ulepsza codzienną jazdę i czyni ją bardziej dostępną. Zapewnia płynną jazdę rowerzyście, bez niektórych wad tradycyjnego łańcucha. Jest silniejszy, cichszy i wymaga mniej konserwacji. Jest bezproblemowy oraz wolny od tłuszczu i smaru. Nie pozostawia plam na spodniach. Nigdy nie będziesz musiał zjechać na pobocze, aby naprawić spadający łańcuch.

 

Łańcuch vs. Belt Drive
Kategoria Łańcuch Carbon Drive
Smar TAK NIE
Płynna jazda NIE TAK
Obsługa / Konserwacja DUŻO MAŁO
Rdza TAK NIE
Czysty z budowy NIE TAK
Waga >200g 82g

 

 

Technologia kryjąca się za Gates Carbon Drive ma swoje korzenie w motorach o dużej mocy i dragsterach. Obecnie, wysoka wydajność tej technologii została udoskonalona dla szerokiej gamy rowerów. U podstaw napędu jest pasek CenterTrack. Stworzony na zamówienie 11-mm pas z włókna węglowego jest silniejszy i tak samo wydajny, jak tradycyjny łańcuch rowerowy. Napęd za pomocą dedykowanych zębatek jest kompatybilny ze wszystkimi piastami biegowymi oraz singlami. Opatentowany system Gates Carbon wydłuża życie napędu, zmniejsza obsługę oraz konserwację a co najważniejsze, zapewnia niewiarygodnie wspaniałą jazdę.

 

  • Niepotrzebny smar do łańcucha
  • W połączeniu z piastą biegową, elementy mechaniczne trzymane z dala od nóg
  • Bardziej niezawodny i wytrzymalszy niż łańcuch metalowy
  • Waży mniej niż łańcuch tradycyjny
  • Płynniejsza i bardziej cicha jazda

 

  • Pracuje z rowerami szosowymi, górskimi a nawet tandemami
  • Kompatybilny z singlami i piastami biegowymi
  • Wymagania ramy rowerowej
  • Kompatybilny z Shimano Alfine, Alfine Di2, NEXUS, Sturmey Archer, SRAM, NuVinci, Rohloff

 

System: CDX:EXP CDX CDN CDC Classic
Podsumowanie: Wysokiej klasy podzespoły do najwiekszch obciążeń. Najlepsza wydajność. Wysokiej klasy podzespoły do dużych obciążeń. Najlepsza wydajność. Tańszy wariant systemu CENTERTRACK Klasyczny napęd paskowy
Rekomendowane do:
  • Rowery górskie
  • Rowery elektryczne
  • Wyprawowe rowery Trekkingowe
  • Tylne zębatki tylko pod piasty Rohloff
  • Rowery górski
  • Rowery elektryczny
  • Rowery turystyczne Trekkingowe
  • Rowery miejskie
  • Rowery elektryczne
  • Nie zezwala się na użytek z silnikami w korbie
  • Tylne zębatki tylko do piast z biegami
  • Rowery miejskie
  • Rowery turystyczne Trekkingowe
  • Wariant CDC wymaga dokładnie wykonanych ram rowerowych
Warunki zewnętrzne:
  • Błoto
  • Piach
  • Śnieg i Lód
  • Wszelakie nawierzchnie
  • Błoto
  • Piach
  • Śnieg i Lód
  • Wszelakie nawierzchnie
  • Drogi asfaltowe, brukowane
  • Miasto
  • Nie zezwala się na użytek w rowerach Górskich oraz Trekingowych (efektem jest szybsze zużycie)
  • Drogi asfaltowe, brukowane
  • Miasto
Charakterystyka:
  • Budowa CENTERTRACK
  • Największy przebieg (nawet w warunkach ściernych)
  • Budowa CENTERTRACK
  • Największy przebieg
  • Budowa CENTERTRACK
  • Zębatki w głównej mierze składają się z bardzo wytrzymałych materiałów syntetycznych bądź kompozytowych
  • Pasek jest ustalany dzięki wystającym kołnierzom na zębatkach